Jak powstał sklep internetowy Answear.com

Answear.com to polski sklep internetowy. Warto o tym pamiętać, gdyż rynek zdominowany jest zazwyczaj przez zagranicznych gigantów. Poza Polską działa też na Ukrainie, Węgrzech, Słowacji, a także w Czechach i Rumunii. Oferuje odzież damską, męską i dziecięcą, obuwie oraz dodatki.

Powstanie Answear.com

Historia sklepu nie sięga bardzo daleko w przeszłość. Powstał on w grudniu 2010 roku, natomiast z pełną mocą ruszył w lutym 2011 roku. Co ciekawe, sklep ma swój jeden fizyczny salon, który mieści się w Kielcach w Galerii Echo. Sklep wysyłkowy (i fizyczny) jest prowadzony przez firmę Wearco sp. z o.o. Firmę założył Krzysztof Bajołek razem ze swoim bratem. Inwestycję sfinansowali z prywatnych funduszy. Założyciel firmy wypowiedział się na ten temat w 2013 roku w artykule w Rzeczpospolitej: Nie korzystaliśmy z funduszy UE, bo nigdy do tej pory nie udało nam się z nich skorzystać, mimo że kiedyś próbowaliśmy. Dużo pracy, koszty przygotowania, a efekt niepewny. Jednak tutaj efekt okazał się naprawdę widoczny…

Popularność

O szybkiej ekspansji na rynku i popularności może już świadczyć wyżej wspomniany obszerny artykuł z 2013 roku, który poświęcono sklepowi. Zaufanie klientów i szeroki asortyment spowodowały, że obecnie (obok Zalando) Answear.com jest chyba najbardziej znanym i najczęściej reklamowanym sklepem wysyłkowym w Polsce.

Na fali wznoszącej

Początkowe sukcesy spowodowały szybki rozwój przedsiębiorstwa, które zaczęło wdrażać w życie kolejne pomysły. W sierpniu 2012 roku sklep zdecydował się wprowadzić program lojalnościowy dla swoich klientów. Nazwano go ANSWEAR CLUB. Umożliwia on klubowiczom zakupy nawet do 50% tańsze. W 2014 roku zapoczątkowano otwieranie filii także w innych krajach. Działalność poza Polską zaczęto od Czech i Słowacji. W kolejnym roku uruchomiono sprzedaż na Ukrainie i w Rumunii, a w 2016 także na Węgrzech.

(Osiągnięte) cele i polityka firmy

Na swojej stronie internetowej sklep chwali się szerokim wyborem różnych marek, który sprawia, że oferta będzie pasowała do wielu kupujących. Wśród nich są bardzo popularne firmy (Mango, Vero Moda), czy dostosowane do sportowców i osób lubiących styl casual (Adidas, Nike, New Balance), kultowe marki dżinsowe, (Levi’s, Lee, Wrangler), jak i produkty topowych i najdroższych producentów (Diesel, Guess Jeans, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY). Poza szeroką ofertą sklep za priorytet uznał porady i przeglądy trendów modowych. Pod tym linkiem mieści się blog prowadzony przez firmę. Pojawiają się tam różne wpisy dla zainteresowanych modą. Stąd też współpraca ze znanymi i lubianymi w branży, np. z Mają Sablewską. Skuteczne realizowanie postawionych celów pokazują też nagrody, które sklep otrzymał w ostatnich latach, na przykład:

  • E-COMMERCE INNOVATIONS AWARDS 2017; I miejsce w kategorii najlepszy sklep internetowy
  • EKOMERSY 2016; I miejsce w kategorii ekspansja zagraniczna
  • DOBRA MARKA 2016 – JAKOŚĆ, ZAUFANIE;
  • RANKING SKLEPÓW INTERNETOWYCH 2015; najlepszy sklep modowy według Money.pl.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *