Jak otworzyć hurtownię?

Hurtownia to miejsce, gdzie sprzedawcy detaliczni udają się aby zakupić produkty w większej ilości, a co za tym idzie po niższej cenie. Przedsiębiorstwa zajmujące się tego typu działalnością zaopatrują się w towar bezpośrednio u producentów, co w połączeniu z dużymi zamówieniami pozwala im wynegocjować cenę pozwalającą na sprzedaż towaru z zyskiem.

Jeszcze do niedawna hurtownia kojarzyła się nam ze sporych rozmiarów magazynem i relatywnie małym biurem, gdzie zamawiano potrzebne produkty. Wraz z rozwojem Internetu pojawiły się na rynku również hurtownie internetowe.

Hurtownie internetowe często nie posiadają powierzchni magazynowej, a cały proces logistyczny obsługiwany jest przez firmy trzecie. Takie hurtownie niejako pośredniczą pomiędzy producentem, który jest odpowiedzialny za wysyłkę towaru, a odbiorcą detalicznym, który ten produkt otrzymuje.

Często jednak hurtownia internetowa sprzedaje również stacjonarnie swoje towary, posiadając własne magazyny, jak np. Paklo.pl. Takie rozwiązanie pozwala na bardzo szybką wysyłkę.

Koszt otworzenia hurtowni, czy to tradycyjnej czy też internetowej może wiązać się ze sporym nakładem finansowym, tym wyższym im więcej produktów chcemy mieć na start. Hurtownie internetowe jednak są znacznie tańsze w utrzymaniu niż te tradycyjne, ponadto mają dostęp do dużo większego grona potencjalnych odbiorców ich produktów, gdyż nie są ograniczone geograficznie.

Jak otworzyć hurtownię?

Hurtownię otwiera się tak jak każdą tradycyjne przedsiębiorstwo:

  • poprzez rejestrację w CEIDG, w przypadku formy prawnej jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej
  • poprzez rejestrację w KRS, w przypadku spółki jawnej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, akcyjnej, i wreszcie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Warto również wspomnieć, iż nie można zarejestrować hurtowni jako spółki partnerskiej.

Produkt

Bez wątpienia najbardziej fundamentalnym elementem sukcesu bądź porażki hurtowni jest wybór produktu. Przedsiębiorstwa oferujące wyroby poszukiwane na rynku, powszechnie znane lub wypełniające jakąś konkretną niszę rynkową mają dużo większe szanse na osiągnięcie satysfakcjonujących zysków.

Oprogramowanie

Współczesna hurtownia nie może się obyć bez odpowiedniego oprogramowania, które jest niezbędne do jej sprawnego funkcjonowania. Tradycyjna hurtownia może zainwestować w program magazynowo-sprzedażowy, który można również zintegrować z którymś z programów do księgowości, aby jeszcze bardziej usprawnić pracę całego zespołu. Hurtownie internetowe muszą zainwestować znacznie więcej w oprogramowanie, jako że oprócz powyższych, musi posiadać jeszcze w pełni funkcjonalną stronę sklepu internetowego. Można również pójść krok dalej i w pełni połączyć stronę z firmą kurierską, która automatycznie będzie otrzymywała powiadomienia o oczekujących na nadanie przesyłkach.

Klient

Istotnym elementem powodzenia hurtowni jest obsługa klienta. Przedsiębiorstwa zajmujące się handlem hurtowym posiadają znacząco mniejszą liczbę klientów niż sklepy detaliczne, w związku z czym powinny nieustannie skupiać się na utrzymywaniu stałych klientów. Ten punkt może być sporym wyzwaniem dla hurtowni internetowych, gdzie kontakt międzyludzki jest ograniczony do minimum lub nie ma go wcale.

W przypadku handlu na odległość lub przy użyciu Internetu, niezmiernie istotne jest również zaufanie, szczególnie w przypadku handlu hurtowego. Większe ilości towaru to większe koszty i większe ryzyko. Uzyskanie zaufania klienta w Internecie jest czasami na wagę złota.

Założenie przedsiębiorstwa zajmującego się sprzedażą hurtową, tak jak w przypadku każdej nowo otwartej działalności gospodarczej, obarczone jest dużym ryzykiem niepowodzenia. W przypadku hurtowni można zminimalizować takie ryzyko poprzez wybranie odpowiednich produktów, kompleksowego i dostosowanego do potrzeb firmy oprogramowania czy też wykorzystując wszelkie dostępne kanały sprzedażowe i reklamowe.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *