Wielkie zmiany na Allegro 2017

Rok 2017 to okres szeregu zmian wprowadzanych przez Allegro i dotyczących sposobu prowadzenia transakcji handlowych. Dotyczą one prywatnych sprzedawców, osoby, które za pośrednictwem serwisu Allegro prowadzą działalność gospodarczą, jak i kupujących.

Lepsze zdjęcia

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że oferty dostępne na portalu posiadają jednolicie wyglądające zdjęcia. Dzieje się tak nie bez powodu. Od 01.02.2017 głównym bohaterem na miniaturce zdjęcia ma być produkt. W związku z tym nic nie powinno go przytłaczać. Sprzedawany przedmiot musi być prezentowany na białym, czystym, niecieniowanym tle, bez dodatkowych elementów graficznych.

Ponadto co do zasady logotyp marki powinien być eksponowany na produkcie, a nie jako dodatkowy element zdjęcia. Wyjątek stanowią oferty ze Strefy Marek Allegro. Symbole producenta mogą być widoczne w tle tylko w miniaturkach Strefy Marek.

Wszelkie dodatkowe elementy, np. opisy, są niedopuszczalne na zdjęciu. Ich miejsce jest w tekście oferty.
Zmiany na Allegro dotyczą także używania zdjęć jak najlepszej jakości. Od lipca br. maksymalny dopuszczalny format to 2560 x 2560 pikseli.

Więcej o zmianach zdjęć można przeczytaj tutaj

Nowy opis oferty

Już od kwietnia br. można prezentować swoją ofertę w nowy sposób. Do tej pory wszystkie informacje na temat produktu umieszczano w opisie przedmiotu. Allegro zdecydowało się wprowadzić stałe, odrębne sekcje:

  • dostawa,
  • gwarancja,
  • reklamacje,
  • zwroty,
  • o sprzedającym.

W ten sposób klient łatwiej odszuka istotne informacje na temat warunków sprzedaży.

Sprzedający może umieścić warunki oferty jednokrotnie – w Moim Allegro i używać ich przy wystawianiu nowych towarów.
Ponadto portal zadbał o wprowadzenie najnowszych zasad bezpieczeństwa. Wszystkie strony w serwisie mają być szyfrowane protokołem https. W związku z tym sprzedawca jest zobowiązany przechowywać zdjęcia na serwerach Allegro. Nie może także umieszczać w ogłoszeniu linków do zewnętrznych stron.
Z uwagi na rosnące zainteresowanie zakupami za pomocą telefonu czy tabletu, opisy oferty będą dopasowane do ekranów urządzeń mobilnych.
Zmiany na Allegro mają być wprowadzane etapami:

  • od lipca 2017 sprzedający może fakultatywnie dodać punkty odbioru osobistego i uzupełnić nową sekcję „o sprzedającym”,
  • od września 2017 konta firmowe będą musiały obligatoryjnie podać warunki zwrotów i reklamacji,
  • listopad 2017 r. to czas obligatoryjnego wprowadzania nowego opisu oferty dla zwykłych kont,
  • od lutego 2018 r. nowe opisy oferty będą obowiązkowe dla kont firmowych,
  • w czerwcu 2018 r. proces wprowadzania zmian ma się zakończyć i wszystkie konta będą dopasowane do nowych zasad.
    Powrót Super Sprzedawcy

Program „Super Sprzedawca” obowiązywał już wcześniej, jednak w 2011 roku zastąpił go „Standard Allegro”. Teraz powraca. Sprzedawca oznaczony logiem Super Sprzedawcy może od 10.08 br. korzystać z szeregu przywilejów. Po pierwsze przy każdej ofercie klient ujrzy logo świadczące o przynależności użytkownika do programu. Ponadto Allegro zapewnia, że bonusowy program monet zwiększy sprzedaż. Można powiedzieć, że taki sprzedawca będzie priorytetowo traktowany przez pracowników portalu, gdyż zyska możliwość testowania nowych funkcji, będzie zapraszany na wyjątkowe wydarzenia, a także szybciej uzyska pomoc. Oferty Super Sprzedawców od września 2017 roku mają figurować jako pierwsze w Trafności Allegro.
Program „Super Sprzedawca” jest powiązany z akcją wydawania wirtualnych monet. Super Sprzedawca może wyróżnić swój produkt charakterystycznymi monetami jeżeli jego oferta spełnia min. jeden z poniższych warunków:

  • darmowa wysyłka,
  • wysyłka w 24h,
  • natychmiastowa wysyłka.

Zmiany w zasadach komentowania

Rewolucja prowadzona przez Allegro dotknęła także systemu wystawiania komentarzy. Od 25.01.2017 mogą je wystawiać jedynie kupujący, a od kwietnia br. wskazani kupujący muszą ponadto posiadać w pełni aktywne konto. Warto dodać, że opinia może być jedynie pozytywna lub negatywna. Zniknęła więc możliwość wyboru ikonki „neutralny”. Komentarz będzie widoczny na profilu sprzedawcy przez maksymalny okres dwunastu miesięcy, po czym po prostu zniknie.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *